Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Frågor om intervju till gamer.

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
dinmamm




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 09-01-18

Frågor om intervju till gamer. Empty
InläggRubrik: Frågor om intervju till gamer.   Frågor om intervju till gamer. I_icon_minitimeons feb 25, 2009 7:22 pm

Hej har blivit antagen till att komma på en intervju till gamer och har några frågor.

kommer jag vara ensam i intervjun eller kommer det vara grupper?

Vad kommer de fråga och vad ska man ta med sig??

har inte programmerat så mycket men har gjort lite saker i c++ och sdl som ett enkelt kul spel och en enkel leveleditor och sånt detta ska jag ta med mig va? kommer de fråga hur jag gjorde sakerna och så?

tack på förhand. sunny
Till överst på sidan Gå ner
Gash




Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 08-09-02
Ålder : 32

Frågor om intervju till gamer. Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om intervju till gamer.   Frågor om intervju till gamer. I_icon_minitimeons feb 25, 2009 7:43 pm

Ta med dig saker du gjort, även fast de inte är klara! Grejen med arbetsprovet är att du ska visa intresse av att göra saker.

Jag gjorde det misstaget, känns lite fail i efterhand, men jag skyller på att jag är en perfektionistmupp.

Du ska i princip ta med dig ditt (eventuella) arbetsprov och leg.

Frågorna är mer om ditt spelintresse, jag snackade mest pen n paper-rollspel och sverok, samt storylines i spel med de dåvarande lärarna. Gjorde mig bara ännu mer pepp på att gå linjen. Razz

Intervjuerna var en och en på min tid, men förra året hade de en del gruppgrejer också... ish. Ni kommer antagligen att sitta i en större grupp från början där ni har med er någon gamerelev som kan svara på frågor, och sen blir ni intagna till intervjun allt eftersom.
Till överst på sidan Gå ner
dinmamm




Antal inlägg : 4
Registreringsdatum : 09-01-18

Frågor om intervju till gamer. Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om intervju till gamer.   Frågor om intervju till gamer. I_icon_minitimetor feb 26, 2009 2:55 am

ska jag ta med båda källkod till mina saker och färdig kompilerade saker?? kommer de kolla igenom koden ifall jag ska snygga till den Very Happy eller är det bara jag som ska snacka hur jag gjort de och sånt,

och anledningen till att jag undrade om vi skulle vara i grupper är för att min kompis som också ska dit fick samma tid som mig så undrade om det var i grupper.



En till fråga vilket bibliotek använder ni på gamer till spel och sånt??
är inte SDL eller allegro eller nåt sånt va?
Till överst på sidan Gå ner
Gash




Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 08-09-02
Ålder : 32

Frågor om intervju till gamer. Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om intervju till gamer.   Frågor om intervju till gamer. I_icon_minitimelör feb 28, 2009 4:30 pm

Ta med både och. Källkoden känns dock viktigast. Snygga till koden är en fördel, om det är en if-orgie så är det ju bättre att strukturera upp det lite. (Ska jag säga vars första grupparbete var 2000 rader if-orgie, men ändå. ^^)

Men de kommer att kolla på ditt stuff efter intervjun, så bränn det på en skiva eller något som du kan tänka dig att lämna över. Ta alltså inte med dig dina filer på ditt superomghaxx-usbminne för massor med pengar.
Men du lär nog få snacka lite om hur du gjort det också.

Vi använder bibloteket SFML; http://www.sfml-dev.org/
Freeware, bara att ladda ner. Är helt ok.

Sen kör vi C++ som språk, och de flesta använder kompilatorn Code::Blocks; http://www.codeblocks.org/
Freeware det också, riktigt bra kompilator på de flesta sätt. Mycket bättre än den små-crappiga windowsutvecklingsmiljön vi har att välja på som inte ens kan syntaxmarkera ordentligt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Frågor om intervju till gamer. Empty
InläggRubrik: Sv: Frågor om intervju till gamer.   Frågor om intervju till gamer. I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Frågor om intervju till gamer.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» http://gamer.swedishforum.net/forum.htm

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: Off topic-
Hoppa till: