Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga

Gå ner 
+3
Yagami
Cloudia
Kroywen
7 posters
FörfattareMeddelande
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor okt 23, 2008 1:34 am

http://www.freeworldgroup.com/games/roses/

Sitter med den just nu och har inte löst den...
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimefre okt 24, 2008 9:09 pm

hahahahah!!

Jag har löst den!!
Till överst på sidan Gå ner
Yagami

Yagami


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 08-10-01
Ålder : 33
Ort : Enebyberg

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimefre okt 24, 2008 10:27 pm

Citat :
[...] that the smarter you were, the longer it took to figure it out.

hoppas det inte tog dig alltför lång tid cloudia... Razz

EDIT: woo, nu klarade jag det med.
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimelör okt 25, 2008 12:55 pm

Det dem menar är att personer som är smarta har en tendens att anta att problemen är mer komplexa än vad de egentligen är.

Men som Sallad sa: det gäller att använda sitt logiska tänkande.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimemån okt 27, 2008 4:35 am

Svaret är inte logiskt! Det är irriterande och löjligt....

Crying or Very sad
Till överst på sidan Gå ner
Armored Saint

Armored Saint


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 08-09-24
Ålder : 34

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimemån nov 03, 2008 12:12 pm

*raderad*


Senast ändrad av Armored Saint den tor nov 06, 2008 1:18 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Mooneye
Admin
Mooneye


Antal inlägg : 20
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimemån nov 03, 2008 12:45 pm

Don't spoil the fun ;(
Till överst på sidan Gå ner
http://gamer.swedishforum.net
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimemån nov 03, 2008 10:26 pm

Håller med.

Och max, jag tycker inte att det är så imponerande att komma på det där på 10 sekunder. Inte om du säger dig själv att vara smart...

Och nej det där är inte logik, det där är att kunna tänka öppet och kreativt.
Till överst på sidan Gå ner
Armored Saint

Armored Saint


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 08-09-24
Ålder : 34

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetis nov 04, 2008 5:00 pm

*raderad*


Senast ändrad av Armored Saint den tor nov 06, 2008 1:18 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
Greed

Greed


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 08-08-28

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetis nov 04, 2008 10:26 pm

Armored Saint skrev:
jo det är logik, att se mönster.
Jag är inte smart bara logisk.

Nej, det är inte logik. Det går ut på att se lösningar på ett problem, lösningar kräver kreativitet. Inte logik. Hade det varit ett matteproblem så skulle det varit ett logiskt tänke som krävdes.

Och din skrytsamma kommentar om hur fort det gick att lösa är väl ganska efterbliven eftersom effekten du söker är att folk ska tycka att du är smart, trots att det i texten står något som kan tolkas, lös det fort och du är INTE smart.

Förövrigt tror jag inte ens att du löste det. Jag tror du googlade det Smile

Och sista grejen. Varför förstöra för alla andra? Är du en kuksugare på riktigt?
Till överst på sidan Gå ner
Armored Saint

Armored Saint


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 08-09-24
Ålder : 34

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimeons nov 05, 2008 11:37 pm

men vad kul att du vet hur jag tänker Greed.
och svaret är det är ett matteproblem allting är det.
angående kommentaren att jag löste det fort så må den ha varit onödig.

och svaret på din sista fråga är nej, Jag är ingen kuksugare på riktigt bara i din fantasi.
Till överst på sidan Gå ner
Greed

Greed


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 08-08-28

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor nov 06, 2008 12:25 am

Klart jag vet hur du tänker. Jag vet hur alla tänker.

Allting är ett matteproblem? Fel.

Kommentaren om att du löste det fort var onödig? Eftersom alla redan vet att du är puckad? Tja, dem som inte visste det vet det ju nu Smile

Ang. Googlandet så stämmer det antar jag, då du inte ens kunde komma på en lögn att försvara det med.

Svaret på min sista fråga, som du bara svarade halvt på? Var tog biten om hur du förstörde för alla andra som inte gjort den ännu vägen?

Och ja. Du är självklart en kuksugare i min fantasi. För alltid Smile
Till överst på sidan Gå ner
Armored Saint

Armored Saint


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 08-09-24
Ålder : 34

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor nov 06, 2008 1:17 am

så nu är det person angrep?
för det första är jag inte puckad.

tro vad du vill skiter i det.
ville bara posta lösningen för dom som ville veta men efter som du måste vara så jävlig hela tiden så raderar jag den posten för att slipa dessa jävla angrepp från dig.

pajar lite hela meningen med forum när folk börjar bli otrevliga och är jävliga mot varandra bara för att man är utråkad.

och vill bara be ivar om ursäkt för att jag var otrevlig mot honom tidigare.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor nov 06, 2008 4:34 am

Armored Saint skrev:
så nu är det person angrep?
för det första är jag inte puckad.

tro vad du vill skiter i det.
ville bara posta lösningen för dom som ville veta men efter som du måste vara så jävlig hela tiden så raderar jag den posten för att slipa dessa jävla angrepp från dig.

pajar lite hela meningen med forum när folk börjar bli otrevliga och är jävliga mot varandra bara för att man är utråkad.

och vill bara be ivar om ursäkt för att jag var otrevlig mot honom tidigare.

För det första? När kommer för det andra då?
För det andra så bad ingen om lösningen, att säga lösningen på ett kul problem är bara störigt som fan, och det skulle du inse om du inte var så jävla sugen på att skryta och visa att du kan.

Internet ger dig möjligheten att vara hur du vill mot vem du vill, jag utnyttjar gärna detta. Så du kan ta din skenheliga ursäkt och trycka upp den i röven Smile
Många olika människor använder internet på olika sätt, de flesta antar jag använder det för att slippa vara uttråkade, kanske du har hört talas om?

Och vafan backar du för när du anser att du har gjort rätt? (inb4 hyckleri och liknande*) Är det inte då du ska försvara det du tycker eller säga "Jag hade fel, du har rätt"?



*Inb4 = In before, och det betyder att om jag säger det så får man inte ta upp det som argument eller material för att äga någon. Mest riktat till Mooneye som antagligen kommer läsa detta och sen berätta ngt sånt för mig o.0
Till överst på sidan Gå ner
LollipopLady

LollipopLady


Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 08-09-01

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor nov 06, 2008 3:24 pm

Jag gav det där 10 sekunder, mer orkade jag inte tänka. Vilken tur att jag redan visste att jag inte är intelligent ^-^
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimetor nov 06, 2008 5:59 pm

Prova läsa texten silly Razz
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitimeons dec 03, 2008 9:01 pm

LollipopLady skrev:
Jag gav det där 10 sekunder, mer orkade jag inte tänka. Vilken tur att jag redan visste att jag inte är intelligent ^-^

Go Becca!! ^^
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga Empty
InläggRubrik: Sv: Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga   Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Intressant test på din intelligens eller kreativa förmåga
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: Off topic-
Hoppa till: