mjaoo
Antal inlägg : 27 Registreringsdatum : 08-09-06 Ort : Mjau?
| Rubrik: Common länkad lista. sön okt 05, 2008 5:36 pm | |
| Enkel länkad lista om ni inte fattat det Johan skrivit. (jag har inget bättre för mej på helgerna)
#include <iostream>
using namespace std; class nod{ public: //Funktioner void add_linked_list(nod * lastobj); void print_list(); //Konstruktor/Destruktor nod(string namn); //Parametern namn settar namnet på objektet ~nod(); private: string name; //Namn nod * next; //Pekar på nästa
}; //Konstruktor nod::nod(string namn){ name = namn; //Settar namnet this->next = NULL; //Ha alltid längst ner för att det e så. }
////////////////////////////////////////////////////
//Destruktor nod::~nod(){ cout << "Tar bort: " << name; //Kollar om nästa är Null eller ej. if (this->next){ //Ta bort objektet delete this->next; }else{ //När allt e borta så slutar destruktorn arbeta. }
}
//Addera void nod::add_linked_list(nod * lastobj){ if(this->next){ //Om nästa är null kör om listan med nästa objekt. this->next->add_linked_list(lastobj); } else{ //Annars addera objekt this->next = lastobj; } cout << "Added : "<< lastobj->name <<endl; }
void nod::print_list(){ if(!this == NULL){ //Om den inte är null, du kan inte köra !this (iaf inte jag) du kan köra this != null men !this==null ser snyggare ut. cout << name <<endl; this->next->print_list(); //Gå vidare i listan efter fler objekt att printa ut } if(this){ // Annars om den e null, bryt listan.
} }
int main() { nod * list = new nod("Kex"); // Skapa objektet list->add_linked_list(new nod("kaka")); //Addera objekt cout << "___________"<<endl; list->print_list(); //Printa listan cout << "___________"<<endl; delete list; return 0; }
Senast ändrad av mjaoo den mån okt 06, 2008 2:12 pm, ändrad totalt 1 gång | |
|
siopao
Antal inlägg : 17 Registreringsdatum : 08-09-30 Ålder : 33 Ort : Spånga, Stockholm
| Rubrik: Sv: Common länkad lista. sön okt 05, 2008 5:41 pm | |
| Som jag sa tidigare idag.. DU ÄR ETT BRAIGT ODJUR NIKLAS! :O <3 | |
|
siferhumen
Antal inlägg : 74 Registreringsdatum : 08-08-29 Ålder : 33
| Rubrik: Sv: Common länkad lista. sön okt 05, 2008 9:46 pm | |
| du är så snäll mot honom | |
|
Migon
Antal inlägg : 40 Registreringsdatum : 08-08-29 Ålder : 33 Ort : In my room, building stuff.
| Rubrik: Sv: Common länkad lista. mån okt 06, 2008 3:26 pm | |
| Full screen code! - Kod:
-
#include <windows.h> #include <stdio.h>
void fs() { keybd_event(VK_MENU, 0x38, 0, 0); keybd_event(VK_RETURN, 0x1c, 0, 0); keybd_event(VK_RETURN, 0X1c, KEYEVENTF_KEYUP, 0); keybd_event(VK_MENU, 0x38, KEYEVENTF_KEYUP, 0); }
| |
|
siopao
Antal inlägg : 17 Registreringsdatum : 08-09-30 Ålder : 33 Ort : Spånga, Stockholm
| Rubrik: Sv: Common länkad lista. mån okt 06, 2008 8:59 pm | |
| Varför ska jag inte vara snäll? Det finns inte många braiga odjur här i världen längre <3 | |
|
Sponsored content
| Rubrik: Sv: Common länkad lista. | |
| |
|