Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 bästa spelet till konsol är???

Gå ner 
+9
MG
Bobosho
HenkaN
Greed
Kroywen
l0l-troll
Cloudia
Pazz
siferhumen
13 posters
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
siopao

siopao


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-09-30
Ålder : 33
Ort : Spånga, Stockholm

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:04 am

Worms, Silent Hill 2, Resident Evil 1 och 4, Tekken 5, DR och troligtvis Tekken 6, Bishi Bashi Special, Guitar Hero 3, Final Fantasy IX, Devil May Cry 2, DDR. <3
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:06 am

hört att du e mångfavoritarN Razz
Till överst på sidan Gå ner
siopao

siopao


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-09-30
Ålder : 33
Ort : Spånga, Stockholm

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:07 am

Pshaw, klart man är. Tråkigt att bara gilla ett spel? <;
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:09 am

klart jag gillar piss många men jag har mer lr midre bara 3 som favoriter
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:26 am

siopao skrev:
Worms, Silent Hill 2, Resident Evil 1 och 4, Tekken 5, DR och troligtvis Tekken 6, Bishi Bashi Special, Guitar Hero 3, Final Fantasy IX, Devil May Cry 2, DDR. <3

Vikket worms är till konsoll? (bortsett från worms 3d)
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:28 am

Tycker iofs även att vanliga gammla arkad spel är najs att spela t.ex. "BLABLAblA Madness med t.ex. "Defender" och "Placks" och liknande.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
siopao

siopao


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-09-30
Ålder : 33
Ort : Spånga, Stockholm

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:43 am

Cloudia skrev:
siopao skrev:
Worms, Silent Hill 2, Resident Evil 1 och 4, Tekken 5, DR och troligtvis Tekken 6, Bishi Bashi Special, Guitar Hero 3, Final Fantasy IX, Devil May Cry 2, DDR. <3

Vikket worms är till konsoll? (bortsett från worms 3d)

Kan ha varit så att jag menade worms 3D? :O
Blasphemy, i know. >:
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons okt 15, 2008 11:49 am

Har glömt GH3, det är riktigt najs!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Yagami

Yagami


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 08-10-01
Ålder : 33
Ort : Enebyberg

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimetor okt 16, 2008 9:47 pm

blir väl ff7 för mig.
och sandra wtf DMC2? jag minns att jag köpte det för länge sedan eftersom min bror en gång lånat ettan av en kompis som jag gillade. spelade det och tyckte det var SÄMST på typ alla sätt vad jag minns(dock är dante snyggast där...). sålde mitt för 20kr. fett värt. måste spela trean nån gång...
Till överst på sidan Gå ner
siopao

siopao


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-09-30
Ålder : 33
Ort : Spånga, Stockholm

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimefre okt 17, 2008 12:19 pm

Åh, vad jag visste att någon inte kunde hålla emot med det där om DMC2, jag tyckte storyn var typ, cooligast för att jag är så där töntig. Sen så spelade jag inte med Dante där utan Lucia, och hennes version utav det spelet var mycket mer givande och att jag gillade faktumet att man kunde switcha mellan sexig pojke - sexig flicka. Det är såna småsaker som gör spel så stort för mig. >';
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimefre okt 24, 2008 9:23 pm

siopao skrev:
Cloudia skrev:
siopao skrev:
Worms, Silent Hill 2, Resident Evil 1 och 4, Tekken 5, DR och troligtvis Tekken 6, Bishi Bashi Special, Guitar Hero 3, Final Fantasy IX, Devil May Cry 2, DDR. <3

Vikket worms är till konsoll? (bortsett från worms 3d)

Kan ha varit så att jag menade worms 3D? :O
Blasphemy, i know. >:

.... Jag säger doppa henne i tjära och sedan fjädrar!!!

Man kan INTE gilla det spelet. TOTALT omöjligt.
Till överst på sidan Gå ner
siopao

siopao


Antal inlägg : 17
Registreringsdatum : 08-09-30
Ålder : 33
Ort : Spånga, Stockholm

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimesön okt 26, 2008 5:34 pm

Du får doppa mig i tjära anytime Martina.

Men har man fina minnen associerade till spel så är det svårt att inte gilla dom?
Visserligen är worms serien till PC det klockrena, men dom minnena jag har till Worms till konsol gör det hela mycket roligare. Därav så har jag ganska svårt att välja ett bra spel, men skulle jag skita i alla minnen och dylikt skulle jag säga att Megaman 2 är det bästa spelet.
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimemån okt 27, 2008 1:53 pm

Hahaha.. jag vet vad du menar. Jag har några riktigt fina minnen från tiden på N64 var relativt nytt, då jag och mina vänner satt på helgerna och lirade Goldeneye mot varandra. Ärligt så måste det vara det kassaste fps skapat, men vad roligt det var då. ^^
Till överst på sidan Gå ner
Mannekäng

Mannekäng


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 08-11-23

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimemån nov 24, 2008 12:01 am

Cloudia skrev:
Vikket worms är till konsoll? (bortsett från worms 3d)

Hemskt många:

- Worms
- Worms 3
- Worms 4: Mayhem
- Worms: A Space Oddity
- Worms Armageddon
- Worms Blast
- Worms Forts: Under Siege!
- Worms: Open Warfare
- Worms: Open Warfare 2
- Worms Pinball
- Worms World Party

Wink
Till överst på sidan Gå ner
Yagami

Yagami


Antal inlägg : 9
Registreringsdatum : 08-10-01
Ålder : 33
Ort : Enebyberg

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimemån nov 24, 2008 12:05 am

fast alla 2d-wormsspelen är ju konverterade från pc och klassas därför som pc-spel och inte konsolspel. även om de finns till konsol
Till överst på sidan Gå ner
Mannekäng

Mannekäng


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 08-11-23

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimemån nov 24, 2008 10:38 pm

Yagami skrev:
fast alla 2d-wormsspelen är ju konverterade från pc och klassas därför som pc-spel och inte konsolspel. även om de finns till konsol

"Alla" tvådimensionella Worms-spel till konsoll är inte konverterade från PC, nej.

Du vet också att Worms, det första spelet i serien, släpptes till Amiga - för att senare konverteras till PC, right?
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimeons dec 03, 2008 9:18 pm

Amiga var för långt tillbaka i tiden för att jag skulle lägga det på minnet. Kort applåd för att du läst på.

Och vilka 2D Worms, bortsett från första spelet, är inte konverterade från PC->Konsoll?
Till överst på sidan Gå ner
Mannekäng

Mannekäng


Antal inlägg : 5
Registreringsdatum : 08-11-23

bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitimetor dec 11, 2008 11:30 pm

Cloudia skrev:

Och vilka 2D Worms, bortsett från första spelet, är inte konverterade från PC->Konsoll?

Du menar som har skapats just för konsol? Tja; Worms Open Warfare ett och två och Worms: A Space Oddity.

Men om du menar tvärt om så har jag flr mig att Worms 2 bara finns till PC.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? - Sida 2 I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
bästa spelet till konsol är???
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2
 Liknande ämnen
-
» Konsol aeger!!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: Konsol-
Hoppa till: