Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 I fix your broken stuff, Mk II

Gå ner 
+7
HenkaN
Greed
Pazz
Armored Saint
Cloudia
Kroywen
Migon
11 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Migon

Migon


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : In my room, building stuff.

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimeons sep 17, 2008 11:15 am

Var snäll och ta bort den gamla tråden eftersom den är full med skrot kommentarer.

Så här är det, som de flesta vet här så är jag mycket bra med elektronik, så nu erbjuder jag mig att fixa era konsoler eller annan hårdvara. Jag tar inget betalt och om det inte skulle gå att laga det (jag är ingen gud, kan inte laga allt) så får ni gärna tillbaka det, men om ni tänker kasta delarna så tar jag gärna dem eftersom de kanske kan användas i framtiden för att laga en annan konsol.

Så kom inte nu och säg att jag tar allt eftersom jag vill bara hjälpa till.

affraid Shocked
För förvånade va? En person som vill hjälpa andra och inte tar betalt! Men om jag får delar från en konsol som inte gick att laga så kanske jag kan laga en annan konsol.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimeons sep 17, 2008 9:48 pm

Vad jag undrar är vad jag tjänar på att ge dig 6 stycken konsoller som mer eller mindre funkar så du får skrotdelar. Får jag något tillbaka? Annars ser jag det inte som en värd investering. Fattar inte varför jag ska ge dig något utan att få något tillbaka.
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor sep 18, 2008 3:39 pm

Läsproblem wtf??

Läs texten en gång till och kom sedan och förklara för mig vad du TROR han säger.

Sen så böjer du dig framåt och tar emot ditt straff.

lol!
Till överst på sidan Gå ner
Armored Saint

Armored Saint


Antal inlägg : 24
Registreringsdatum : 08-09-24
Ålder : 34

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor sep 25, 2008 12:13 pm

Ivar,
för det första Migon fixar saker han snor inte delar det har vi tippen till.

för det andra så de gånger Migon inte lyckas fixa sakerna vilken inte är så ofta så ger han tillbaka sakerna men om de ska slängas så frågar han om han kan få dom. då gör du som har gett saknerna till honom valet om du vill ha kvar din tex trasiga xbox eller om du vill kasta den i vilket fall Migon frågar om han kan få den.

så snälla Läs,tänk,tänk om och sen posta saker.
tack på förhand.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimefre sep 26, 2008 12:50 am

Ni verkar ju verkligen inte förstå vad det är jag vill veta.

Bytesaffärer, något som båda tjänar på. Heard of it motherfucker? Att ni inte förstår det är ju fan underligt.

Jag vill veta, om jag ger någon 6 trasiga konsoller och bryr mig inte om han lagar dom eller inte, men vill ha något tillbaka, tillexempel något spejsat och användbart, får jag det? Eller kommer jag få höra "Nej försvinn, jag vill bara ha saker om jag kan få det gratis".

Jag trodde det var ganska uppenbart att det var det jag pratade om. Men säg till om ni vill att jag ska dumma ner det mer för er lägre intelligenta varelser Smile
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimefre sep 26, 2008 5:28 pm

Moget, grabben, moget. Attitydproblem? Svara som en vettig människa så kanske vi förstår vad du, mitt i allt skitsnack, försöker få sagt. Det är fan inte uppenbart om du väljer att skriva det som en anklagelse, istället för en fråga.

Lär dig lite hyfs, sen kan du komma och fråga om "byteshandel". Annars tar ingen dig seriöst.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimefre sep 26, 2008 9:26 pm

Ändå har du sagt att folk tar saker för personligt. Varför blir folk så skärrade över mitt skitsnack? Och menar att man inte ska lyssna på sånt och dessutom inte ta illa upp?
Till överst på sidan Gå ner
Migon

Migon


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : In my room, building stuff.

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimeons okt 01, 2008 11:04 am

Skulle ni kunna sluta snacka skit i min tråd?

Den var inte tänkt för att ha en diskussion om det ni pratar om.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 02, 2008 12:56 am

Då Migon, det jag undrar är om jag ger dig 6 konsoller, alltså grejer som kostade rätt mycket, får jag något tillbaka? Driver du en byteshandel eller är det att du bara vill reparera och/eller behålla grejerna?
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 02, 2008 1:02 am

men hur orkar du babbla om skiten fortfarande '-.- släpp grejen om du nu är så mkt intelligentare än alla andra så låt d va och va nöjd med din tillvaro och sluta klaga :/
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 02, 2008 10:51 pm

Jag tjänar inget på trasiga grejer, men tjänar jag ngt på att byta dom så gärna.
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimefre okt 03, 2008 9:54 am

Ställ frågan som en fråga, inte en anklagelse.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimelör okt 04, 2008 8:21 pm

Så om jag formulerar frågor lite underligt så slutar folk helt enkelt förstå meningen i meddelandet? Och väljer att bara göra löjliga påhopp? Varför inte bara skita i att skriva onödiga kommentarer?
Sen var det Greed som menade att han snodde grejerna, jag vill bara inte bidra till välgörenhet om jag inte tjänar på det.

Så jag undrar, vad tjänar jag på att ge honom 6 "trasiga" konsoller?




PS: Jag är också medveten om det faktum att jag gör onödiga och bitchiga kommentarer och att påpeka det faktum att jag skulle vara en hycklare skulle vara ren idioti när jag är medveten om vad jag gör. And as I said before, OT pwns!
Till överst på sidan Gå ner
Greed

Greed


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 08-08-28

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimelör okt 04, 2008 8:34 pm

Did someone mention my name? Cool
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimemån okt 06, 2008 12:42 pm

Kroywen skrev:

Så jag undrar, vad tjänar jag på att ge honom 6 "trasiga" konsoller?

Svaret är enkelt om Erik lyckas fixa din konsoler så har du 6st fungerande istället för 6st som är trasiga, men om han inte lyckas fixa dem så får du tillbaka dem om du vill, vilket gör att det går jämnt ut, fast Erik går egentligen minus eftersom han har "slösat" tid med att försöka laga dem.

Du tjänar om han lyckas fixa dem, annars så "händer inget".
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
TeH_GiFFeL

TeH_GiFFeL


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : varierar, jag har inge land....

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimemån okt 06, 2008 1:04 pm

Erik fixar de flesta grejor gratis, i andra fall så är det antagligen mycket billigare än att skicka in sina saker för att laga dom, det är vinnsten, sedan som man känner sig generös eller tacksam kan man lämmna sina trasiga saker eller överblivna delar. tex, min X-box var cp, erik byter min läsare mot en av sina extraläsare, payment = han får den trasiga läsaren, reward = jag kan spela X-box spel igen utan att förlora något på reparationen. win win situation. dvs, om du har trasiga delar så kan du ge dom till erik och han knåpar ihop det, för antagligen kommer ingen vilja köpa dina trasiga delar
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimeons okt 08, 2008 10:09 am

Som sagt, om Erik känner sig manad att laga dina prylar (vilket jag antar att han inte gör då du snackat skit om honom, och anklagat honom för stöld osv.) så gör han det om det går.

AEGD!!
Till överst på sidan Gå ner
Gash




Antal inlägg : 21
Registreringsdatum : 08-09-02
Ålder : 32

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimeons okt 08, 2008 3:28 pm

Tja, Ivar får dras med sina trasiga konsoller och whina. Men jag har ett fungerande gameboy igen, w00t! Very Happy

Ska vi alla komma överens om att Ivar är ägd?
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 12:18 am

*suck*

Ni är ju verkligen trögast I världen, ni svarar på frågor jag inte ställer. Fan har ni i skallen? Kan ni inte ens försöka läsa det jag skriver eller är ni en bunt köttskallar allihop?

Jag vill inte veta vad jag tjänar på att han lagar mina saker gratis, för bara en total jävla idiot skulle inte fatta det. Och ni verkar ju nästan stämma in på den beskrivningen, kanske är därför ni bara upplyser mig om skit jag inte bryr mig om?

Det jag frågar verkar ni tydligen inte kunna svara på, så varför gör ni er ens besväret att försöka? Frågade jag om han lagar saker? Frågade jag om han tar nåt betalt? Frågade jag vad jag tjänar på att han lagar mina grejer?

Nej, det jag frågade var om han sysslar med någon sorts bytesaffär (av varor, inte tjänster). Men hörni, jag ska dumma ner det så mycket jag bara kan, bara för er köttskallar Smile

Jag har tillexempel hört att Erik har skapat en laptop PS (playstation) och jag hörde något snack om en liknande Xbox.
Vad jag undrar är om jag skulle ge honom 6 konsoller som jag har noll glädje av och kommer ändå slängas förr eller senare, dom kan också funka med smärre problem.
Om han skulle använda delarna för att bygga något intressant som jag skulle tycka vara kul och finna mer glädje i än 6 halvtrasiga konsoller och som jag sedan skulle få som kompensation.

Hmm, kan nog dumma ner det lite till...

Ivar ----konsoller-----> Erik
Erik ----Intressant sak----> Ivar

Förstår ni nu kanske?


Och jag blev verkligen ägd, så otroligt ägd. Ni förklarade saker jag inte frågat om, det gör mig sååååå ägd.
Martina, jag har inte snackat skit om honom, jag har retats lite med honom på sin höjd. Snacka skit gör man när den omtalade inte finns i närheten att försvara sig själv, som ni gör så flitigt i skolan har jag hört Smile

Gash, srsly, vem i helvete är du? Eller, jag bryr mig faktis inte om namnen på alla olika köttskallar.

Mer är att INGEN av er är Erik, så kan ni bara hålla käften istället för att komma med ert skenheliga hyckleri och försök till försvar och låta honom svara istället? För jag har inte velat prata med er i hela den här topicen, bara få ett svar på min fråga.
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 12:51 am

i cant read cuz of this wall of TEXT!!!
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 4:03 pm

Kroywen skrev:
*suck*
MER TEXT ~~~~~~~~

Okej, måste i så fall ha läst din post fel, det jag läste var:
"Vad tjänar jag på om jag ger Erik 6st trasiga konsoler", om du menade om byten av t.ex. konsoll delar mot en hel konsol så uppfattade jag inte det, du borde varit lite tydligare i din förta post istället för denna senare.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Migon

Migon


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : In my room, building stuff.

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 4:06 pm

Som ni alla verkar ha insett så tar jag ej betalt eller liknade, jag kan fortfarande ge mig på ett försök att laga Ivar´s konsoler.

Varför? För jag känner för det.

Btw, Gash är Frida.

Wall of text: finished reading it all!
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 10:51 pm

Ivar------------------->totalt aegd!!
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimetor okt 09, 2008 11:32 pm

Kroywen skrev:
Vad jag undrar är vad jag tjänar på att ge dig 6 stycken konsoller som mer eller mindre funkar så du får skrotdelar. Får jag något tillbaka? Annars ser jag det inte som en värd investering. Fattar inte varför jag ska ge dig något utan att få något tillbaka.
Henkan, detta är min första post, ser du "så du får skrotdelar"? Hur är det inte tydligt?
Det var min första post och jag tyckte det var ganska klart vad jag ville.

Erik, jag bryr mig inte ett skvatt om du skulle laga dom eller inte, jag bryr mig inte om vad du gör med dom. Du får slänga dom om du vill, men för att jag ska ge dig dom så vill jag har något för det. Varför förstår ni inte det? Varför svarar du inte på det, istället för något som är ganska självklart?

Martina, håll bara käften om du inte förstår vad som pågår, det får dig att se smartare ut Smile
Till överst på sidan Gå ner
Migon

Migon


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : In my room, building stuff.

I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitimefre okt 10, 2008 11:05 am

It works like this, you give me a broken console, i fix it and you get a working console back.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





I fix your broken stuff, Mk II Empty
InläggRubrik: Sv: I fix your broken stuff, Mk II   I fix your broken stuff, Mk II I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
I fix your broken stuff, Mk II
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: Off topic-
Hoppa till: