Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 bästa spelet till konsol är???

Gå ner 
+9
MG
Bobosho
HenkaN
Greed
Kroywen
l0l-troll
Cloudia
Pazz
siferhumen
13 posters
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimemån sep 08, 2008 10:04 am

vilket konsol spel är bäst enligt dej skriv vilket spel som är bäst allså #1

gitarr hero 3 enligt mej Cool
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimemån sep 08, 2008 11:24 am

Chrono Trigger helt klart!!!! Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimemån sep 08, 2008 11:30 am

Alltså... det är som att försöka uttropa bästa låten genom tiderna....

Neutral

Det beror på vikken genre man är inne i....

MGS4, Grandia, Assasins Creed (plattform ska köras på konsol!), Splinter Cell 3+. JAK II. Crash Bandicoot.

Hur som helst...
FPS... inte för konsol, så länge du inte har kameran på inverted; då blitt det ok... ^^
Till överst på sidan Gå ner
l0l-troll




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 08-09-18
Ålder : 33
Ort : Stockholm

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimetor sep 18, 2008 3:47 pm

Kingdom Hearts 1 och 2
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons sep 24, 2008 3:12 pm

Dem är sega... och det finns ingenting hett med små barn.... Neutral
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons sep 24, 2008 5:26 pm

jaaaha -.-'

självasde grejen var att man får vällja vilket konsol spel som hellst man tycker är det bästa. vissta du kanse inte kan bestämma dej om vilket spel som är bäst men det är ditt problem.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons sep 24, 2008 11:00 pm

Självaste grejen med skolan är bland annat att man ska lära sig grammatik och stavning Smile

Ditt problem är att du inte kan sånt Smile
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimefre sep 26, 2008 5:35 pm

Ivar: du är såå OT...

siferhuman: Vilket är din åsikt. Min åsikt är att det inte går att kasta ut en så bred fråga i cyberrymden. Titta... nu för vi en debatt, vilket forum är till för.. right?


Senast ändrad av Cloudia den fre sep 26, 2008 5:46 pm, ändrad totalt 2 gånger
Till överst på sidan Gå ner
Greed

Greed


Antal inlägg : 44
Registreringsdatum : 08-08-28

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimefre sep 26, 2008 5:43 pm

Tror jag ska försöka mig på ett seriöst svar för en gångs skull eftersom det finns ett så överdrivet självklart svar för mig i den här frågan.

Metroid. Nästan allihopa.
I toppen ligger nog Super Metroid och Prime trilogin. Sjukt underbara.
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimefre sep 26, 2008 9:34 pm

OT pwns!
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimelör sep 27, 2008 12:33 am

Ivar du kan sluta mobba en dyslektiker om det går för sig Cool

Cloudia: visst frågan är rätt stor enligt visa men om det är till nån hjälp kan du ju lika gärna skriva det bästa spelet inom kategorier. som EX:greed han/hon la in hella spel serien för att det är det som var bästa konsol spelet. men det kan ju också vara svårt för visa att man tycker flera spel är nummer 1 på listan visst. jag har inget problem med det men det är ju för att det är jag. Cool . om jag har uppfattat det rätt så undrar du varför jag ställer en sån fråga jo. jag är intresserad över att få veta vad andra gemers tycker om visa konsol spel. det bästa va att ställa en så stor fråga (Cloudia) för att få veta vilket var och ens favo spel är till konsol. varför jo jag behöver få lite insperation till nya spel jag kan skaffa och spela.
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 01, 2008 11:28 am

okej -.-'

här kommer man och ska skriva skiten. och skappade ett diskution men Cloudia vill visst inte fortsätta Question Exclamation Exclamation
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 01, 2008 11:42 am

Aggro! Evil or Very Mad

Absolut, men jag tror att det blir en djupare diskussion om man exempelvis lägger fram frågan inom en specifik genre. Men jag förstår absolut varför du väljer att lägga fram en så pass bred fråga, och då maximerar antalet svar.

Däremot bör man vara medveten om att svaren blir kvantitativa istället för kvalitativa, om du ställer en bred fråga istället för en smal fråga.

Hur som helst:
Vad gillar du för typ av genre till konsoll? Vilka konsoller äger du?

Om du har dyslexi kan det hjälpa att ha en ordlista installerad, som du kan ha i ex mozilla firefox. Då kan du kolla igenom inläggen innan du postar dem.
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 01, 2008 6:02 pm

jag har ett PS2 inte mer Crying or Very sad
men jag ska kanse skaffa ett Xbox 360 eller ett PS3.
jag gillar action spel och roll spel och musik spel som gitarr hero 3

men kan du skicka en länk till ett bra program för mej som dyslektiker

Exclamation jag har FX3 bara Twisted Evil Twisted Evil
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 01, 2008 8:04 pm

skaffa lite emulatorer så du kan spela lite klassiska spel (som enligt mig är dom bästa) d.v.s om du inte har massa andra klassiska konsoler för då behöver du bara skaffa spelen Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimetor okt 02, 2008 12:52 am

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/

Där har du till firefox iaf, vart man hittar svensk ordlista till det kommer jag fan inte ihåg Razz Men det är bara att leta tills du hittar, and remember, google is your friend!
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimetor okt 02, 2008 6:23 pm

Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimefre okt 03, 2008 10:01 am

Har alltid gillat Sonic Adventure & Sonic Adventure 2 till Dreamcast.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimefre okt 03, 2008 11:56 am

Jag gillar att lira FFXII, och Thief..

utöver de spel jag sa tidigare...
Till överst på sidan Gå ner
Bobosho




Antal inlägg : 1
Registreringsdatum : 08-10-06

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimemån okt 06, 2008 11:22 am

jaha mina favorit spel är guilty gear xx accent core, jak2, crono trigger( jag har dock inte klarat det än men det är jävligt kul) , pokemon röd och
super mario 64 det finns andra spel som också är kul så klart men dessa är några av dom som enligt mig är roligast
Till överst på sidan Gå ner
MG

MG


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-10-13

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimemån okt 13, 2008 11:30 am

Let's see here... Aside from the obligatory mention of Digital Devil Saga and Shadow Hearts...
Tales of the Abyss. The End.
Till överst på sidan Gå ner
K.K.

K.K.


Antal inlägg : 10
Registreringsdatum : 08-10-14
Ålder : 79
Ort : Solna

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimetis okt 14, 2008 11:59 am

Ristar.

Det är så grymt jävla episkt bra.
Och ännu bättre.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.slutet.se
MG

MG


Antal inlägg : 11
Registreringsdatum : 08-10-13

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 15, 2008 10:48 am

No mention of Megaman? Considering your avatar, that surprises me.


Senast ändrad av MG den ons okt 15, 2008 10:49 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Guess.)
Till överst på sidan Gå ner
siferhumen

siferhumen


Antal inlägg : 74
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 15, 2008 10:51 am

MG skrev:
Let's see here... Aside from the obligatory mention of Digital Devil Saga and Shadow Hearts...
Tales of the Abyss. The End.

HAHAHA fy fan vilka CP spel men jävla roliga Laughing

men vad ska man säga dom spel som är CP är alltid roliga att spela OR Suspect
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitimeons okt 15, 2008 10:58 am

siferhumen skrev:

men kan du skicka en länk till ett bra program för mej som dyslektiker

Det ska finnas något sett att ställa in det i FireFox så att den har ett lexikon installerat och "rättar" ord om det stavas fel, har det inställt hemma (på engelska), så det ska finnas ett sätt.

Själv så har jag en Dreamcast och en PS2, till Dreamcast är mina favorit spel:
Sonic Adventure 1 & 2 och Chu Chu Rocket multiplayer!

Till PS2:
Burnout Takedown (ett roligt racing spel)
Ratchet And Clanck (vet inte riktigt vilket som är bäst, men alla är roliga).
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Sponsored content





bästa spelet till konsol är??? Empty
InläggRubrik: Sv: bästa spelet till konsol är???   bästa spelet till konsol är??? I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
bästa spelet till konsol är???
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa
 Liknande ämnen
-
» Konsol aeger!!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: Konsol-
Hoppa till: