Fryshuset Gamer Forum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Fryshuset Forum
 
HemHem  Latest imagesLatest images  SökSök  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Teh most EPIC FPS evar!

Gå ner 
+2
HenkaN
TeH_GiFFeL
6 posters
FörfattareMeddelande
TeH_GiFFeL

TeH_GiFFeL


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : varierar, jag har inge land....

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimeons sep 03, 2008 10:49 am

denna tråd skapar jag som en fortsättnings tråd på disskutionen från konsoll tråden "console aeger". här vill jag att ni diskuterar både nya och gammla fps!

min stora FPS kärlek är det första Unreal Tournament, det gick snabbt men inte så snabbt som Q3 (för snabbt för mig) och modellerna var iaf balancerade (hint mot Bones och Orb) och varierande spel möjligheter
(CTF, dm, team dm, assault, osv) enligt mig det bästa FPS:et och UT:et ever!!!!

nu posta din stora FPS Kärlek ^^


Senast ändrad av TeH_GiFFeL den ons sep 03, 2008 11:10 am, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimeons sep 03, 2008 10:54 am

min stora FPS "kärlek" är Return To The Castle Wolfenstein - Enemy Territory.
ET är ett WW2 spel med 2 lag Axis och Allies, det spelet går ut på är att man ska köra ett uppdrag t.ex. sno dokument och ta dem till sin bas eller spränga random saker.

Spelet är ganska snabbt, men en sak som är både bra och dålig är att det inte finns någon spread på vapnen så siktar du mot huvudet så träffar du ofta huvudet, om man inte spelar mot laggande polacker eller israeler.

Quake III år också riktigt roligt.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimeons sep 03, 2008 6:33 pm

Första och andra Doom, oredigerade och oklippta.

Freeware och jävligt roligt. Har du inte spelat det så får du gömma dig under en sten Smile

CS 1.5 och 1.6 är också något som hamnar högt på min lista men inget jag har lirat på länge.

Call of Duty 4, verklighetskänslan är stor och ett mysigt spel (förutsatt att man spelar hardcore mode)


UT Sucks, Q3 (och alla andra quake spel) Sucks imo. Fps spel ska inte vara så snabba och obalanserade. All känsla av verklighet försvinner.
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:13 pm

Gillar både speed FPS och verklighetsbaserade tycker dock CoD 4 är absolut bäst. av speed FPS:en föredrar jag nog UT har dock inte kört mycket så jag kan nog inte säga vilket UT som e bäst.
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:16 pm

Kroywen skrev:

UT Sucks, Q3 (och alla andra quake spel) Sucks imo. Fps spel ska inte vara så snabba och obalanserade. All känsla av verklighet försvinner.
Verklighets känsla, wtf?
Q3 och UT är för fan overkliga och det är det som är grejen, och det som är roligt med speeden i spelen är just speeden, vilket gör att man måste kunna flera olika saker förutom att aima för att kunna vara bra, t.ex. att strafe hoppa, vilket är väldigt roligt enligt mig ^^

Själv tycker jag inte att CoD 4 är speciellt bra, visst det är bra grafik osv, men jag tycker själv att CoD 2 är roligare och även bättre.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:28 pm

Det som e så skönt med CoD 4 är hardcore mode och xp systemet
Till överst på sidan Gå ner
TeH_GiFFeL

TeH_GiFFeL


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : varierar, jag har inge land....

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:34 pm

något jag måse avråda ALLA!!! spela ALDRIG ut CTF 2vs2 med en CS-Nörd... han kommer att dissa all taktik och bara lalla runt och skita i flaggorna... I know out of experience
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:37 pm

EDiT: nvm... <.<


Senast ändrad av HenkaN den mån sep 08, 2008 12:41 pm, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
TeH_GiFFeL

TeH_GiFFeL


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : varierar, jag har inge land....

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:39 pm

Capture The Flag
Till överst på sidan Gå ner
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimemån sep 08, 2008 12:42 pm

Man spelar ALDRIG speed FPS med en CS nörd för dom kan inte sikta när folk rör sig fort Razz
Till överst på sidan Gå ner
Kroywen

Kroywen


Antal inlägg : 109
Registreringsdatum : 08-08-30

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimetis sep 09, 2008 2:26 pm

Grejen med Speed FPS är att man inte behöver sikta. Det är bara hitta den största pickan med mest spridning och skjuta hejvillt på allt som rör sig. Vart ligger skillen? Strafing? I 200km/h? Hur kan någon vara dålig på det? Strafing finns fan i nästan varje FPS spel, om man inte spelar med piltangenterna förståss, och även då kan man hålla inne alt (Doom 1 och 2) för att strafa. Och med tillräckligt stor spridning på pickan så spelar det ingen roll.

Tips för att bli bra på UT:
Hitta största pickan
Skaffa full adrenalin
Klura ut hur du blir osynlig/extra snabb/odödlig etc
Döda 40 pers
Du har nu full adrenalin igen
Upprepa

Tro inte att du blir smart bara för att du är dum nog att tro att jag inte fattar att spel som UT och Quake inte ska vara verklighetsbaserade. Vad jag sa var att det inte finns någon (more or less) verklighetskänsla i dom, vilket ganska mycket förstör det för mig.

Och aim är inte den viktigaste saken i FPS spel som CS och CoD4. Det är att kunna tänka realistiskt, vad skulle du göra om du hamnade i en sån situation som dom människorna? Smyga runt och tänka taktiskt och hoppas på att det inte ligger en sniper i någon låda. Försiktighet är en dygd.
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimetis sep 09, 2008 4:13 pm

Har du någonsin spelat Q3 i cpma mod? (tävlings modet) "behöver inte sikta", yea right, och ingen skill i strafing... ja eller hur.
http://own3D.at/watch/1463 < det behöver man verkligen inte skills för.

Och aim är visst väldigt mycket i ett FPS (förutom kanske UT), alla som är bra i CS, CoD w/e har bra aim, men visst de är taktiska men, det är själva laget som ska vara bra, men alla ska ha en bra eller okej aim för att man ska kunna vara ett highskill lag.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
Pazz

Pazz


Antal inlägg : 67
Registreringsdatum : 08-08-28
Ålder : 33
Ort : kristineberg mini lägenhet T_T

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimeons sep 10, 2008 1:12 am

Håller med med henkan d e otroligt mkt skill i Quake och UT. dock ligger talangen i andra saker än CS och CoD. i speed FPS är d mer reflexer och snabbt tänkande tilol skillnad från CoD och CS där d mesta går ut på att veta var din fiende är.

och ivar den största pickan är inte naturligtvis den som e bäst och d gäller både UT och Quake.
Till överst på sidan Gå ner
TeH_GiFFeL

TeH_GiFFeL


Antal inlägg : 39
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 33
Ort : varierar, jag har inge land....

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimeons sep 10, 2008 11:08 am

jag upplever oftast att någon med en railgun och kan sikta äger banan och instagibbar allt, och railgun har minst spread i Q3 och tillhör en av de mindre vapnena.

samma med shockrifle, den som säger mig att det inte krävs skills för att på mest effektiva sätt använda en shockrifle bör skjutas med en shockrifle av en skillad person!
Till överst på sidan Gå ner
HenkaN

HenkaN


Antal inlägg : 42
Registreringsdatum : 08-09-03
Ålder : 32
Ort : Mälarhöjden

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimefre sep 12, 2008 9:56 am

Håller med lite av det i CS och CoD, om du vet var din fiende är har du en stor chans att vinna, speciellt i CS då du kan typ gå fram och "spreya" sönder honom (eller hon lol), i CoD så är det ungefär likadant.
Till överst på sidan Gå ner
http://www.youfail.org/
l0l-troll




Antal inlägg : 3
Registreringsdatum : 08-09-18
Ålder : 33
Ort : Stockholm

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimetor sep 18, 2008 4:00 pm

Ivar skrev: "Freeware och jävligt roligt. Har du inte spelat det så får du gömma dig under en sten."

Jag googlade "Freeware och jävligt roligt." och fick up Petra Mede som tar upp Maude Olofsson, i parlamentet. Låter som ett bra FPS du har där.
Till överst på sidan Gå ner
Cloudia

Cloudia


Antal inlägg : 93
Registreringsdatum : 08-08-29
Ålder : 35
Ort : Tyresö -> Evigheten!

Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitimelör sep 20, 2008 10:25 pm

FPS? Fill Person with Sperm?? I dont get this...

När vi ändå är på acronymer: FEAR. seriöst grymt!
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Teh most EPIC FPS evar! Empty
InläggRubrik: Sv: Teh most EPIC FPS evar!   Teh most EPIC FPS evar! I_icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Teh most EPIC FPS evar!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» I'll nevar.... evar... do it again!!!

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Fryshuset Gamer Forum :: Annat :: PC-
Hoppa till: